Managers, Mantra’s en Mythen Boek
Managers Mantra’s en Mythen is een full color uitgave van 180 bladzijden. De vorm ondersteunt de inhoud: het versterkt de boodschap, maakt deze toegankelijk en vergroot de leesbaarheid. Bij het ontwerpen is gebruik gemaakt van verschillende grafische technieken: een kleurcodering in combinatie met relevante afbeeldingen, quotes en een passende typografie.
De boekindeling correspondeert met de opbouw en kleuren van het Vitalent-groeimodel: ondernemerschap, personeelsontwikkeling, structuurvorming en omgevingsbeïnvloeding. Hieraan zijn de verbindende elementen leiderschap en visievorming toegevoegd, die nodig zijn om deze tot ontwikkeling te brengen. Hoofdstukken hebben een vaste indeling: ze bestaan uit een hoofdtekst die wordt ondersteund met quotes en gevolgd door een kadertekst met een persoonlijke noot van de auteur. Per tekstsoort is een lettertype gekozen dat optimaal aansluit bij het soort informatie dat wordt overgedragen.
Toen we met het boek begonnen, heb ik aangegeven dat het visuele net zo belangrijk is als de tekst. Het gevoel bij Managers, Mantra’s en Mythen is namelijk net zo belangrijk als de inhoud. We zochten samen naar afbeeldingen en Quotes, die door Rupal perfect zijn verweven met de tekst. Dit heeft geleid tot een mooi uitgebalanceerd ontwerp, waarover ik inmiddels heel wat complimenten heb ontvangen! Wat veel mensen niet weten, is dat Rupal met haar contacten in India ook de fysieke totstandkoming heeft begeleid. Drukken en transport werden geregeld: de uitgeverij hoefde alleen het logo en ISBN nummer aan te leveren…
Meer projecten